Κοινή διδακτική δράση για το 16ο Πειραματικό Δημοτικό Λαμίας και τα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Πειραιά

Στο πλαίσιο δικτύωσης που υπογράφτηκε τη φετινή σχολική ανάμεσα στο 16ο Πειραματικό Δημοτικό Λαμίας και στα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Πειραιά υλοποιήθηκε την Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2024, μια εξαιρετική πρωτοβουλία συνεργασίας.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης Δημοτικού και των δύο σχολείων συνοδεία των εκπαιδευτικών τους συναντήθηκαν στον ιστορικό χώρο των Θερμοπυλών για μια κοινή διδακτική επίσκεψη στο Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών και στον ευρύτερο χώρο. Αφού παρακολούθησαν την ιστορική μάχη με 3D γυαλιά, επεξεργάστηκαν πληροφορίες σε οθόνες ειδικών διαδραστικών τραπεζιών λαμβάνοντας με τρόπο εύληπτο πληροφορίες σχετικά με την ιστορία της Μάχης αλλά και το γενικό ιστορικό περίγραμμα των Περσικών Πολέμων. Βιωματικές δράσεις με αυτοσχέδιες ασπίδες και δόρατα που έφτιαξαν τα ίδια τα παιδιά πραγματοποιήθηκαν μπροστά από το άγαλμα του Λεωνίδα δραματοποιώντας σκηνές μάχης και στρατιωτικές τακτικές (πχ. σπαρτιατική φάλαγγα) αναγγέλλοντας ταυτόχρονα δυνατά χαρακτηριστικές ιστορικές φράσεις («Μολών λαβέ») και ιστορικά επιγράμματα («Ω ξειν, αγγέλλειν… ρήμασι πειθόμενοι»).

Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση, η οποία αποτελεί μέρος καινοτόμων προγραμμάτων που εφαρμόζεται στο 16ο Πειραματικό Δημοτικό Λαμίας, συνεχίστηκε στο χώρο του σχολείου της Λαμίας, όπου και παρουσιάστηκαν πρακτικές αξιοποίησης Εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης στο διδακτικό αντικείμενο της Ιστορίας της Δ΄ τάξης από τον Σύμβουλο εκπαίδευσης κ. Μαρκαντώνη Χρίστο. Όλοι οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία μέσω εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης να “συνομιλήσουν με τον Λεωνίδα” και να “του θέσουν ερωτήσεις” σχετικές με την Μάχη των Θερμοπυλών αλλά και να δημιουργήσουν ψηφιακά το πορτρέτο της Μάχης με βάση τη δική τους περιγραφή σύμφωνα με τις γνώσεις που αποκόμισαν από τη δράση γενικότερα.

Η έμπρακτη αυτή μορφή συνεργασίας των δύο Πειραματικών σχολείων όχι μόνο συνέβαλλε στην ανάδειξη καλών παιδαγωγικών πρακτικών και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων των μαθητών/τριών (κοινωνικών, συνεργατικών, ψηφιακών) αλλά έδωσε ουσιαστική υπόσταση στη μεταξύ τους συνεργασία. Συνέχεια της δράσης έπεται στο νησί της Σαλαμίνας, σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπου θα ξανασυναντηθούν οι ίδιοι μαθητές/τριες για να επεκτείνουν τις γνώσεις τους αυτή τη φορά αναφορικά με τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Το 16ο Πειραματικό Δημοτικό Λαμίας εκφράζει θερμές ευχαριστίες στο Δήμο Λαμιέων και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 16ου Πειραματικού Δημοτικού Λαμίας για την ουσιαστική στήριξή τους στην παροχή φιλοξενίας προς τα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία.

 

Θερμοπύλες 2024

1708878505166
1708878505152
1708878339668
1708877816915
1708878505158
1708877816894
1708877816919
1708878505166 1708878505152 1708878339668 1708877816915 1708878505158 1708877816894 1708877816919

Επιμορφωτική διαδικτυακή ομιλία – συζήτηση με θέμα: «Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών: δεξιότητες επικοινωνίας για εκπαιδευτικούς και γονείς»

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Το 16ο Πειραματικό ΔΣ Λαμίας, το 1ο Πειραματικό ΔΣ Ρόδου,
το 3ο Πειραματικό ΔΣ Νέας Ιωνίας, το 1ο Πειραματικό ΔΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών (Μαράσλειο) και τα Ράλλεια Πειραματικά ΔΣ Πειραιά,

συνδιοργανώνουν και σας προσκαλούν την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου, 5.30μμ – 8.30μμ., σε επιμορφωτική διαδικτυακή ομιλία – συζήτηση με θέμα:«Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών: δεξιότητες επικοινωνίας για εκπαιδευτικούς και γονείς»

  • Ποιες ανάγκες υπάρχουν πίσω από το θυμό των παιδιών;
  • Πως εκφράζω το θυμό μου χωρίς να γίνομαι επιθετικός ως ενήλικας;
  • Με ποιο τρόπο συνδέονται ο σεβασμός και ο φόβος;
  • Πως μπορώ να ενθαρρύνω τα παιδιά ώστε να εκφράζουν τις ανάγκες τους με αυτοσεβασμό και αλληλοσεβασμό;
  • Πως μπορώ να ενισχύσω την ενσυναίσθηση των παιδιών σε μία σύγκρουση;
  • Ποιες είναι οι δεξιότητες του διαμεσολαβητή – ειρηνοποιού στις συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών;
  • Σε τι συνίσταται ο “ολιστικός” τρόπος σκέψης (out of the box thinking”) στην επίλυση προβλημάτων;
  • Ποια η διαφορά μεταξύ μίας συμβιβαστικής λύσης και μίας συνεργατικής (win-win) λύσης στα προβλήματα;
Ομιλήτρια: Καραβόλτσου Αθηνά, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας (Μsc), Ψυχοθεραπεύτρια (επί πτυχίω), Θεατρολόγος (Μed), Μαθηματικός.

Ενημερωτική Ομιλία από την Ασφάλεια της Αστυνομικής Δ/νσης Ν. Φθ/δος με θέμα: “Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο και Διαδικτυκός Εκφοβισμός”

 Ο Σύλλογος Διδασκόντων και Η Δ/ντρια του σχολείου μας διοργανώνουν ενημερωτική ομιλία με την αρωγή του τμήματος Ασφάλειας της Αστυνομικής Δ/νσης του Ν. Φθ/δος. Η ομιλία θα έχει ως θέμα την “Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο και τον Διαδικτυακό Εκφοβισμό”. Η ενημερωτική ομιλία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στις 26 Φεβρουαρίου και ώρα 18:00 μ.μ. έως 20:00 μ.μ. στο Αμφιθέατρο 1 του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε γονείς/κηδεμόνες και παιδιά

Σας περιμένουμε όλους/όλες

 

 

Συμμετοχή του σχολείου στην διαδικτυακή συνάντηση με το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Στο πλαίσιο του εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ενημέρωση από το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας. Οι μαθητές/τριες συζήτησαν και ενημερώθηκαν για θέματα που τους απασχολούν και απαντήθηκαν καίρια ερωτήματα.

Website is Protected By Using The WP Site Protector Free Plugin From ExattoSoft.com