Αναλυτική περιγραφή ομίλων 2021-22

Όμιλος Τεχνολογίας

                                                                             

Ημέρα: Δευτέρα

Ώρα: 13:45-15:15     

Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 10               

Ο όμιλος απευθύνεται στους μαθητές των Δ, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του δημοτικού σχολείου, οι οποίοι χωρισμένοι σε σταθερές ομάδες θα δουλεύουν συγκεκριμένα project με θέμα την Τεχνολογία και επιμέρους τομείς της.

Στην πρώτη φάση του ομίλου τα παιδιά συνδυάζοντας τον 3D μοντελισμό θα περάσουν σταδιακά στη δημιουργική πλευρά του ψηφιακού κόσμου. Αρχικά τα παιδιά θα εξοικειωθούν με λογισμικό 3D μοντελισμού  και με τον τρόπο χρήσης του 3D εκτυπωτή,  Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιώντας τον 3D εκτυπωτή θα δουν τις δισδιάστατες δημιουργίες που θα σχεδιάσουν να αποκτούν υπόσταση με τη μορφή τρισδιάστατων φυσικών αντικειμένων. 

Η δεύτερη φάση του ομίλου στοχεύει  στην  καλλιέργεια της υπολογιστικής και αλγοριθμικής σκέψης  και την ανάπτυξη της δεξιότητάς επίλυσης προβλημάτων. Επιπλέον θα επιχειρηθεί η εμπέδωση των βασικών αρχών και εννοιών προγραμματισμού.

Στην τρίτη φάση του ομίλου σε συνεργασία με την Ένωση Σκακιστικών Σωματείων Κεντρικής Ελλάδας, οι μαθητές θα διδαχθούν και θα μελετήσουν τους κανόνες και τις βασικές κινήσεις ώστε χρησιμοποιώντας τα ρομπότ (LEGO) να κατορθώσουν να παίξουν σκάκι σε επιδαπέδια σκακιέρα. 

Στην τέταρτη φάση του ομίλου  τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τις τεχνολογίες του διαδικτύου. Στην προσπάθεια της εξωστρέφειας του σχολείου προς την κοινωνία, τα παιδιά που θα συμμετέχουν στον όμιλο, θα δημιουργήσουν το blog του ομίλου, το οποίο θα περιέχει την πορεία και τα αποτελέσματα της όμορφης και δημιουργικής συνεργασίας τους, παρουσιάζοντας πολυμεσικό υλικό. 

 

Εργαστήρι Θεατρικής Δημιουργίας

 

Ημέρα: Τρίτη

Ώρα: 13:30-15:00

Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 20

Το θεατρικό εργαστήρι απευθύνεται σε μαθητές Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Στόχος του εργαστηρίου είναι τα παιδιά, μέσω του εκπαιδευτικού δράματος (μορφή θεατρικής τέχνης με καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα) , του θεατρικού παιχνιδιού και των μουσικοκινητικών ασκήσεων να μυηθούν στην τέχνη του θεάτρου, αλλά και να αναπτυχθούν ολόπλευρα και ισόρροπα ως άτομα και ως μέλη μιας κοινωνικής ομάδας.
Επίσης, τα παιδιά θα αναπτύξουν όλα τα εκφραστικά τους μέσα (σώμα, λόγος, φωνή), θα καλλιεργήσουν τις ψυχοπνευματικές τους δυνάμεις (παρατηρητικότητα, φαντασία, αυτοσυγκέντρωση, ενσυναίσθηση, κριτική σκέψη κ.α.) , θα ενισχύσουν τον συναισθηματικό τους κόσμο, αποκτώντας αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση και φυσικά, θα ψυχαγωγηθούν.
 
Γενικά, το μάθημα θα χωρίζεται σε τρία μέρη :
 
α) ασκήσεις για ζέσταμα και ενεργοποίηση
 
β) ανάπτυξη θεατρικού δράματος
 
γ) ασκήσεις για χαλάρωση – αναστοχασμός.
 
Οι συναντήσεις μας θα διαρκούν 90 λεπτά και θα πραγματοποιούνται μία φορά την
εβδομάδα στον χώρο του 16ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας.
 
 
 
 
 

Όμιλος Μουσικής Δημιουργίας

 

Ημέρα: Τρίτη

Ώρα: 14:00-15:30

Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 15

Στα μαθήματα δίνονται αφορμήσεις από  στίχους , εικόνες, βίντεο, παραμύθια, στοιχεία της φύσης κλπ. Οι αφορμήσεις αναλύονται ως προς το  περιεχόμενο και τη μορφή τους. Δίνονται οι ελάχιστες απαιτούμενες θεωρητικές βάσεις που αφορούν τη μουσική μορφή, το ρυθμό και τη μελωδία, τίθεται το συναισθηματικό πλαίσιο που θα κινηθεί η δημιουργία μας και τέλος αποφασίζονται τα εργαλεία (ηχογόνα σώματα) που θα χρησιμοποιηθούν.

Χρησιμοποιούνται μουσικά όργανα καθορισμένου και ακαθόριστου τονικού ύψους, αυτοσχέδια όργανα ηχηρές κινήσεις αλλά και χρήση της φωνής μας. Δημιουργούνται έτσι μικρές μουσικές συνθέσεις που εκτελούνται από τους ίδιους τους μαθητές. Οι συνθέσεις ηχογραφούνται και ορισμένες από αυτές θα παρουσιαστούν ζωντανά σε εκδήλωση-παρουσίαση.

 

Τέχνη και Φυσικό Περιβάλλον

 

Ημέρα: Τετάρτη

Ώρα: 13:30-15:30

Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 15

Καθώς η περιβαλλοντική κρίση γίνεται όλο και πιο αισθητή, οι σχέσεις ανθρώπου και φύσης βρίσκονται εδώ και αρκετά χρόνια στο επίκεντρο του προβληματισμού πολλών καλλιτεχνών. Οι μαθητές με την συμμετοχή τους στον όμιλο «Τέχνη και Φυσικό Περιβάλλον» θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν έργα τέχνης και να γνωρίσουν διαφορετικά κινήματα τέχνης που αφορούν στη φύση ή έχουν στόχο την προστασία του περιβάλλοντος μέσω ή από την τέχνη. Ενδεικτικά, μερικά από αυτά είναι η Οικολογική Τέχνη, Earth Art, Land art, Upcycling κ.α. 

 

 

Όμιλος θεατρικού παιχνιδιού

Ημέρα: Πέμπτη

Ώρα: 13:30-15:00

Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 15

Στον όμιλο θεατρικού παιχνιδιού προσεγγίζουμε διάφορα θέματα, πουέχουν σχέση είτε με τα μαθήματα (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική κλπ) είτε με διάφορα κοινωνικά θέματα, μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Δηλαδή, οργανωμένο παιχνίδι με τη βοήθεια του θεάτρου.
 
Ένας βιωματικός τρόπος μάθησης και ψυχαγωγίας, μέσα από τον οποίο αναπτύσσονται η ομαδικότητα, η ενσυναίσθηση και η κριτική σκέψη. Στόχος είναι τα παιδιά να περνούν ευχάριστα τον χρόνο τους, χωρίς άγχος,
αναγνωρίζοντας πτυχές τους εαυτού τους και κατακτώντας σημαντικές αξίες.
 
Μέσα από διάφορους αυτοσχεδιασμούς ,αναπτύσσονται ηφαντασία και η αυτοπεποίθησή τους. Μέσω του θεατρικού παιχνιδιού, θα γνωρίσουν όμορφα τραγούδια και θα παίξουν με σημαντικά έργα της κλασικής μουσικής. Το παιχνίδι συναντιέται με την εκπαιδευτική και παιδαγωγική πράξη, με σκοπό να μαθαίνουμε παίζοντας.
Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές Δ΄ και Έ΄ Δημοτικού.

 

 

Κινηματογραφικό Εργαστήρι

 

Ημέρα: Παρασκευή

Ώρα: 13.30-15.30

Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 14

Ο όμιλος απευθύνεται στους μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του δημοτικού σχολείου.

Πώς θα σου φαινόταν αν, μετά από το τέλος μιας κοπιαστικής σχολικής ημέρας, χαλάρωνες παρακολουθώντας με τους συμμαθητές/-τριές σου μια ταινία και συζητώντας για αυτήν;

Αν σου αρέσει το σινεμά και θέλεις να διευρύνεις τις γνώσεις σου, στον Όμιλο «Κινηματογραφικό εργαστήρι» θα έχεις την ευκαιρία:

    • να μάθεις για την ιστορία και την εξέλιξη του κινηματογράφου
    • να μάθεις τα είδη του κινηματογράφου
    • να εξοικειωθείς με την κινηματογραφική γλώσσα (κάδρο, πλάνο, γωνία λήψης κ.α.)
    • να αντιληφθείς τα στάδια της κινηματογραφικής διαδικασίας (σενάριο στόριμπορντ, ντεκουπάζ, σκηνοθεσία, φωτογραφία, γυρίσματα, μοντάζ) αλλά και ότι αφορά την παραγωγή μας ταινίας (π.χ. συντελεστές, εταιρεία παραγωγής, χρηματοδότηση) και τη διανομή της
    • να πειραματιστείς χρησιμοποιώντας το κινητό σου ή τη φωτογραφική μηχανή σου με τις κινηματογραφικές λήψεις
    • να εξασκηθείς, βάζοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σου, στη συγγραφή δικών σου ή ομαδικών σεναρίων
    • να δημιουργήσεις την δική σου ταινία
    • να συμμετέχεις μαζί με την ομάδα σου σε κινηματογραφικά φεστιβάλ
    • να συζητάς στην ομάδα τους προβληματισμούς και τα ερωτήματα που προκύπτουν από το θέμα των ταινιών
    • και, κυρίως, να αποκτήσεις ένα κριτικό βλέμμα απέναντι στην οπτικοακουστική παραγωγή ώστε να υιοθετήσεις ποιοτικά κριτήρια στις επιλογές σου.

Σκοπός του Ομίλου είναι να φέρει τους μαθητές-τριες σε επαφή με την οπτικοακουστική παραγωγή και ιδιαίτερα την τέχνη του κινηματογράφου. Να γνωρίσουν την αισθητική, τη γλώσσα και τα ρεύματα του κινηματογράφου, να παρουσιάζουν τους προβληματισμούς τους μέσα από ομαδικές και ατομικές εργασίες, να εκφραστούν οι ίδιοι μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του Ομίλου.

Και βεβαίως να δουν πολλές και καλές ταινίες μέσα από την «Κινηματογραφική Λέσχη» που θα λειτουργεί παράλληλα δια ζώσης αλλά και ηλεκτρονικά!!!

STEM

Με θέμα τα STEM διάρκειας 2 ωρών την εβδομάδα προτεινόμενη μέρα την Παρασκευή για μαθητές Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού προτεινόμενος αριθμός μαθητών 10 άτομα το ανώτερο.

Στον όμιλο η πρώτη ώρα θα είναι θεωρητική ενώ στη δεύτερη θα εφαρμόζεται η θεωρία που κάναμε την πρώτη ώρα.

Θα αρχίσουμε από την ανάλυση της λέξης STEM.

Στη συνέχεια θα αρχίσουμε απο το (S) Science = Επιστήμη εκεί θα δουμε τι είναι επιστήμη πώς απαντάει σε ερωτήματα και πώς δουλεύει η επιστημονική μέθοδος (παρατήρηση=>υπόθεση=>πείραμα=>απόδειξη) κάνοντας διάφορα πειράματα αλλά και κάποιες ώρες ρητορικής  για την επαφή με τις θεωρητικές επιστήμες που αποτελούν βάση τον υπολοίπων.

Μετά θα πάμε στο δεύτερο γράμμα το (T) Technology = Τεχνολογία για να δούμε πώς η πρακτική εφαρμογή της επιστήμης επηρέασε τη ζωή μας. Μέσα απο μαθήματα ρομποτικής και προγραμματισμού κυρίως θα δούμε πώς ελέγχουμε την τεχνολογία.

Μετά θα περάσουμε στο γράμμα (E) Engineering = Μηχανική εκεί θα δούμε πώς η επιστήμη μαζί με τη μηχανική ανέπτυξαν και εξέλιξαν αυτό που λέμε τεχνολογικά επιτεύγματα. Με τη βοήθεια της ρομποτικής και των πειραμάτων της φυσικής θα κάνουμε και εμείς το ίδιο.

Τέλος θα περάσουμε στο γράμμα (M) Mathematics = Μαθηματικά και θα δούμε πώς τα μαθηματικά είναι η διεθνής  γλώσσα της επιστήμης και μέσω ρομποτικής, προγραμματισμού και μαθηματικών γρίφων θα μάθουμε να μιλάμε αυτή τη γλώσσα.

Χρήσιμες Πληροφορίες

Οι μαθητές θα χρειαστούν για να συμμετέχουν

ένα απλο τετράδιο 50φ, μολύβι, γόμα, ξύστρα καθώς και διάφορα υλικά καθημερινής χρήσης

(οδοντόκρεμα, στοματικο διάλυμα, σκουπόξυλα, φρούτα κλπ.) που θα του λέω κάποιες φορές να φέρουν.

Website is Protected By Using The WP Site Protector Free Plugin From ExattoSoft.com